مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 آبان 1401 ساعت 11:022022-10-24پزشكي

واکسن آنفلوآنزا در حال حاضر، بزنیم؟ نزنیم؟


دبیر کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص تزریق واکسن آنفلوآنزا در این مقطع از زمان، گفت: در این موج که الان شایع شده تزریق واکسن توصیه نمی شود، - حسین بیگلری دبیر کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص بیماری آنفولانزا شایع حال حاضر، اظهار کرد: بیماری آنفلوآنزا با ایجاد عوامل تنفسی سرفه، عوامل گوارشی، ضعف و بی حالی، تب بالا، سردرد و کوفتگی بدن همراه است که تمامی اعضای بودیم و امسال در سایه واکسیناسیون و ایمنی نسبی ایجاد شده در جامعه، ویروس آنفلوآنزا بعد از چند سال خاموشی، ظاهر شد.

دبیر کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: ویروس آنفلوآنزا امسال قدری زودتر شروع به فعالیت کرد و عامل انتقال آن از طریق قطرات تنفسی و سرفه است.

*استفاده از آنتی بیوتیک برای درمان آنفلوآنزا، ممنوع وی در خصوص نیاز به مصرف آنتی بیوتیک برای این نوع از بیماری آنفلوآنزا، متذکر شد: به هیچ وجه نیاز به مصرف آنتی بیوتیک و کورتون، پنی سیلین، آموکسی سیلین و دگزامتازون نیست چون عامل آن ویروسی است.

بیگلری دوره نهفتگی این بیماری را خیلی کوتاه عنوان کرد و گفت: از زمانی که ویروس از بدن یک فرد به بدن فرد دیگر وارد می شود یک تا سه روز طول می کشد تا فرد مبتلا شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن آنفلوآنزا در حال حاضر، بزنیم؟ نزنیم؟

واکسن آنفلوآنزا در حال حاضر، بزنیم؟ نزنیم؟