مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 آبان 1401 ساعت 09:072022-10-24اجتماعي

باد شدید و کمبود بارندگی؛ عامل کاهش پوشش گیاهی مراتع سرخه


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه گفت: وزش بادهای شدید و کمبود بارندگی موجب کاهش پوشش گیاهی عرصه های منابع طبیعی این شهرستان شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، مرتضی شیرعلی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه گفت: وزش بادهای شدید و کاهش بارندگی موجب کاهش پوشش گیاهی عرصه های منابع طبیعی این شهرستان شده است.

وی گفت: باید برای افزایش پوشش گیاهی در نقاط مختلف استان سمنان به خصوص شهرستان سرخه، پروژه های بیابان زدایی و نهال کاری اجرا شود و اگر روند خشکسالی ادامه یابد، در چند سال آینده زندگی در این مناطق غیرممکن است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه افزود: با توجه به اینکه کویر نعمت خداوند است؛ اما باید با کاشت تاغ زارها از افزایش بیابان زایی جلوگیری کرد، چراکه سالانه هزاران متر به اراضی بیابانی این منطقه از استان سمنان به دلیل خشک شدن و یا قاچاق تاغ ها اضافه می شود.

شیرعلی بیان کرد: در چند سال گذشته رونق کشاورزی به دلیل شور شدن زمین ها از مناطقی از شهرستان سرخه رخت بربسته است.

 وی ادامه داد: یگان های حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه به دلیل کمبود نیروی انسانی کمتر در مناطق بیابانی سرخه حضور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باد شدید و کمبود بارندگی؛ عامل کاهش پوشش گیاهی مراتع سرخه

باد شدید و کمبود بارندگی؛ عامل کاهش پوشش گیاهی مراتع سرخه