مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 آبان 1401 ساعت 00:122022-10-23سياسي

آخرین اقدامات برای بازسازی ایوان نجف پس از 289 سال+تصاویر


آخرین بار در زمان نادرشاه افشار، ایرانیان ایوان نجف را بازسازی کردند که پس از 289 سال، بار دیگر ایرانیان در ستاد بازسازی عتبات، ترمیم ایوان نجف را آغاز کرده و اکنون بازسازی فاز پایانی آن در حال انجام است.

- خبرگزاری فارس ـ گروه حج و زیارت ـ مریم سادات آجودانی: توسعه حرم امام علی علیه السلام نخستین اقدام جمهوری اسلامی ایران در قالب ستاد بازسازی عتبات برای توسعه اعتاب مقدسه عراق به شمار می رود.

زمانی که شهید قاسم سلیمانی برای نخستین بار به زیارت حرم امام علی علیه السلام مشرف شد، مشاهده غربت و ضریح خاک گرفته مولا، جرقه تأسیس ستاد بازسازی عتبات را در ذهن این شهید بزرگوار زد و به موجب آن، ستاد بازسازی عتبات منشأ خیر و برکت بسیاری شد؛ تا جایی که اکنون نام ایران و ایرانی در بسیاری از شهرهای زیارتی عراق شنیده می شود و در تاریخ ماندگار است.

همچنان نیز هنرمندان و مهندسان کشورمان در حرم های مقدس عراق فعالیت دارند.

صحن حضرت زهرا سلام الله علیها به مساحت بالغ بر 220 مترمربع که هم اکنون تکمیل شده است، اقدام به بازسازی فضاهای مختلف حرم امام اول شیعیان کرد.

مرمت و احیای کتیبه و ایوان تاریخی حرم علوی طرح های ستاد بازسازی عتبات در نجف مقاوم سازی و مرمت دیوار حرم مطهر علوی، مرمت و احیای کتیبه و ایوان تاریخی حرم مطهر امام علی علیه السلام به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین اقدامات برای بازسازی ایوان نجف پس از 289 سال+تصاویر

آخرین اقدامات برای بازسازی ایوان نجف پس از 289 سال+تصاویر