مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 آبان 1401 ساعت 23:172022-10-23بين الملل

شی چگونه مائوی دوم چین شد؟!


مائوی دوم که می رود رهبر مادام العمر چین شود، هر چند در یک دهه اخیر چین را از لحاظ اقتصادی و نظامی قدرتمندتر ساخته و چین را به مزاحمی جدی تر برای هژمونی ضعیف شده آمریکا در سطح جهان تبدیل کند؛ - اما پاشنه آشیل او در همین نقطه قوت و اقتدارگرایی مائوییستی او نهفته است و همین می تواند او و چین را در نهایت قربانی این نوع اقتدارگرایی سازد.

صابر گل عنبری در کانال تگرامی خود (نگاه دیگر) نوشت: امروز شی جین پینگ برای بار سوم به ریاست حزب کمونیست و به تبع آن ریاست جمهوری چین برای پنج سال آتی انتخاب شد؛ البته انتصابی خودخواسته که با انجام اصلاحات گسترده در کمیته مرکزی حزب صورت گرفت و امروز پینگ را در جایگاه قدرتمندترین رهبر چین پس از مائو قرار داده است.

    امروز چهره ای که از او در اذهان برخی  چینی ها و ناظران جهانی نقش بسته است، با شی جین پینگ سال 2012، در هنگام رسیدن به قدرت کاملا متفاوت است.

خیلی ها فکر می کردند او آدم ترقی خواهی است و توسعه سیاسی را در کنار توسعه اقتصاد کلید خواهد زد و فضای بسته را خواهد گشود؛ اما عکس آن اتفاق افتاد و فضای بسته را سه قفله کرد و سختگیری فزاینده با مخالفان و حذف رقبای احتمالی در میان هم حزبی های خود را در پیش گرفت و اینچنین قدرت را قبضه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شی چگونه مائوی دوم چین شد؟!

شی چگونه مائوی دوم چین شد؟!