مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 آبان 1401 ساعت 17:222022-10-23اقتصادي

نقش شبکه خطوط انتقال نفت در بهینه سازی مصرف سوخت


در صورت فراهم نبودن شبکه خطوط لوله انتقال نفت و فرآورده نفتی، امروز باید حدود 4 میلیون و 300 هزار تانکر حمل سوخت 30 هزار لیتری در سطح جاده های کشور تردد می کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات ایران، صنعت نفت امروز بیش از پیش با حوزه پالایش پیوند خورده است.

دوری از خام فروشی بنا به منویات مقام معظم رهبری در حالی سرلوحه کار وزارت نفت در دولت سیزدهم قرار گرفته است که این بخش به عنوان یکی از اهرم های اصلی در این صنعت با سیاست احداث واحدهای پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی در حال توسعه و گسترش است.

این در شرایطی است که نبض صنعت انتقال در شاهرگ اصلی آن یعنی خطوط لوله انتقال نفت خام و فرآورده های نفتی کشور با توان عملیاتی انتقال  بالغ بر 650 میلیون لیتر در روز می‎تپد.

شبکه خطوط انتقال با عبور از مسیرهای صعب العبور از شمال به جنوب، از شرق به غرب و .

برای انتقال خوراک به پالایشگاه ها، واحدهای پتروشیمی و تامین سوخت نیروگاه ها و صنایع، به عنوان شریان اصلی در تسهیل فرآیند نقل و انتقالات، نقشی محوری را ایفاء می کند.

* انتقال 128 میلیارد لیتر نفت خام و فرآورده نفتی آمارها حاکی از آن است که در سال 1400 رکورد انتقال 128 میلیارد لیتر نفت خام و فرآورده های نفتی مشخصاً 68 میلیارد لیتر نفت خام و 60 میلیارد لیتر فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش شبکه خطوط انتقال نفت در بهینه سازی مصرف سوخت

نقش شبکه خطوط انتقال نفت در بهینه سازی مصرف سوخت