مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 آبان 1401 ساعت 15:572022-10-23بين الملل

ماجرای 52 کشته آمریکایی ها در خلیج فارس چیست؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، روز گذشته در خبری از سردار اینجا بخوانید.

اما ماجرای درگیری های 18 ماهه و 52 تلفاتی که آمریکایی ها در مواجهه با رزمندگان اسلام داشتند، چیست و به چه زمانی باز می گردد؟ ماجرای تلفات آمریکایی ها در مواجهه با ملت ایران به جنگ نفتکش ها در دهه 60 باز می گردد.

آمریکایی ها برای کمک به صدام و در شرایطی که با انبوهی از تجهیزات و امکانات اطلاعاتی نتوانسته بودند او را در تجاوزات سرزمینی به خاک ایران موفق کنند، برای فلج کردن اقتصاد ایران رو به جنگ نفتکش ها آوردند و از آن جا که وسعت سرزمینی ما به شکلی است که ایران تبادلات اقتصادی و نفتی خود با دنیا را از استان های بوشهر و هرمزگان مدیریت می کرد لذا معادلات جنگ زمینی بر این دو استان تأثیر مستقیمی نداشت و ایران در خوزستان با صدام و رژیم بعث می جنگید و با فاصله ای بیش از 700 کیلومتری از صحنه های نبرد و با مزیت های جغرافیایی خویش، اقتصاد خود را نیز اداره می کرد.

در تحلیل های اقتصادی جنگ افروزان غربی، آمریکا باید خودش وارد میدان جنگ با ملت ایران می شد تا هم مانع از انتقال نفت ایران شود و هم به عبور نفت عراق و کشورهای حامیش از خلیج فارس کمک کند.

تجهیز عراق به میراژ و سوپرفرلون و موشک های اگزوسه هم کارساز نشد این ورود آمریکایی ها به میدان جنگ با ملت ایران در حالی ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای 52 کشته آمریکایی ها در خلیج فارس چیست؟

ماجرای 52 کشته آمریکایی ها در خلیج فارس چیست؟