مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 آبان 1401 ساعت 12:522022-10-23اقتصادي

تحول در نوسازی ناوگان حمل و نقل تا 3 سال آینده/ ایران مرجع ترانزیت منطقه شده است


وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حمل ونقل اساس پیشرفت هرکشوری است، از اجرای طرح توسعه ترانزیت کشور خبر داد و گفت: این طرح منجر به ایجاد تحول در حوزه حمل ونقل تا 3 سال آینده خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی امروز در مراسم بهره برداری از ناوگان جدید ریلی در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، اظهار کرد: نقش حمل ونقل در توسعه کشورها بسیار تعیین کننده است و ایران امتیازات ژئوپلتیک از جمله دستیابی به آب های آزاد دارد که بسیاری از کشورها از آن بی بهره اند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در یک سال گذشته با بسیاری از کشورهای همسایه مثل ترکمنستان و آذربایجان که گلوگاه های ترانزیتی هستند، رابطه نداشتیم اما امروز با گسترش روابط ایران را به عنوان مرجع ترانزیت منطقه می شناسند.

وی افزود: توافقات بسیار برگزار شد، بیش از 100 میلیون بار در منطقه وجود دارد که حجم زیادی است و بخش عمده آن می تواند از مسیر ایران و توسط راه آهن که امن ترین و ارزان ترین روش حمل ونقل برای کشورهاست، عبور کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود کریدورهای بزرگ جاده ای و ریلی در کشور، آن ها را سرمایه عظیم ترانزیتی برای ایران دانست و افزود: برنامه ریزی مفصلی در حوزه ترانزیت به ویژه بخش ریلی انجام شده که با توج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحول در نوسازی ناوگان حمل و نقل تا 3 سال آینده/ ایران مرجع ترانزیت منطقه شده است

تحول در نوسازی ناوگان حمل و نقل تا 3 سال آینده/ ایران مرجع ترانزیت منطقه شده است