مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 آبان 1401 ساعت 12:172022-10-23پزشكي

روند افزایشی آنفلوانزا در کشور/ خطر تا بهمن ماه بیخ گوشمان است/ شش راه پیشگیری


در هفته گذشته شاهد بودیم که موارد بیماری به شدت افزایش یافت، تا جایی که حدود 50 درصد نمونه هایی که علایم سرماخوردگی داشتند، مبتلا به این بیماری بوده اند.

- آنفلوانزا یا کرونا؟ این سوالی است که این روز ها بسیاری از بیمارانی که گذرشان به مراکز درمانی می افتد، می پرسند و به نگرانی جدی بسیاری از خانواده ها تبدیل شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ؛ در شرایطی که آمار های کرونایی اوضاع خوبی را نشان می دهد و بر اساس اطلاعیه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روزانه دویست، سیصد بیمار مبتلا به کووید شناسایی و کمتر از صد تن از ایشان بستری می شوند و شمار فوتی ها کمتر از 5 تن در روز است، گزارش های رسیده حکایت از انبوه مراجعان به مراکز درمانی در سراسر کشور، با علائمی شبیه کرونا دارد.

از تب و لرز و سرفه تا علایم گوارشی و بی حالی، بیماران گرفتار علایمی هستند که گویی با ویروس کرونا و بیماری کووید 19 دست به گریبان هستند.

شباهتی که موجب شده برخی پزشکان بیماری ایشان را شبه کرونا بنامند تا هم تاکید کنند که سرماخوردگی ساده نیست و درمانش نیازمند استفاده از آنتی بیوتیک است و هم متذکر شوند که مانند کرونا، بیماری تنفسی، مسری و نیازمند مراقبت جدی است.

اما این بیماری چیست؟ پاسخ، همان آشنای قدیمی است که امسال زودتر از راه رسیده و توانسته همه -حتی مسئولان- ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند افزایشی آنفلوانزا در کشور/ خطر تا بهمن ماه بیخ گوشمان است/ شش راه پیشگیری

روند افزایشی آنفلوانزا در کشور/ خطر تا بهمن ماه بیخ گوشمان است/ شش راه پیشگیری