مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 آبان 1401 ساعت 11:522022-10-23پزشكي

درمان 21 نوع بیماری با پیوند مغز استخوان در مشهد


رییس بخش پیوند مغز استخوان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون 21 نوع بیماری در این دانشگاه با پیوند مغز استخوان درمان شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، رییس بخش پیوند مغز استخوان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تاکنون 21 نوع بیماری در این دانشگاه با پیوند مغز استخوان درمان شده است.

علی قاسمی با اشاره به اینکه این مرکز در سال 91 راه اندازی شد و جزو 5 مرکز پیوند سلول های بنیادی خون ساز در کشور محسوب می شد، خاطر نشان کرد: این مرکز در حوزه پیوند مغز استخوان کودکان نیز دومین مرکز پیوند در کل کشور محسوب می شود.

وی تصریح کرد: تا کنون حدود 290 پیوند سلول های بنیادی خونساز در بیمارستان منتصریه انجام شده است که درصد قابل توجهی از آن ها موفقیت آمیز و باعث نجات جان بیمار شده است.

قاسمی با بیان اینکه از لحاظ تنوع و نوع بیمارانی که پیوند شده اند در کشور رتبه سوم به مرکز پیوند مغز استخوان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص دارد، تصریح کرد: انواع پیوند آلوژنیک و اتولوگ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفته است که این امر موجب نجات جان بسیاری از بیماران شده است.

وی با اشاره به اینکه پیوند مغز استخوان از خود فرد بیمار، خواهر یا برادر، پدر و مادر، اقوام درجه دوم، بند ناف و بانک سلول های بنیادی ایران در بیمارستان منتصریه مشهد انجام شده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان 21 نوع بیماری با پیوند مغز استخوان در مشهد

درمان 21 نوع بیماری با پیوند مغز استخوان در مشهد