مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 آبان 1401 ساعت 10:122022-10-23پزشكي

هشدارهای دامپزشکی برای جلوگیری از بروز بیماری های تنفسی با شروع فصل سرما


مدیرکل دامپزشکی مازندران باتوجه به شروع فصل سرد و افت دما، به مرغداران درباره رعایت نکات لازم به منظور جلوگیری از بروز بیماری های تنفسی هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، محمدرضا گلپایگانی مدیرکل دامپزشکی مازندران در بازدید از واحدهای صنعتی پرورش طیور استان با بیان اینکه کاهش دما احتمال شیوع بیماری های ویروسی طیور از جمله بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را به شدت بالا می برد، اظهار کرد: با توجه به ماندگاری بیشتر ویروس در هوای سرد، احتمال انتقال آن از نقطه ای به نقطه دیگر افزایش می یابد.

  وی گفت: استرس سرمایی، طیور را در معرض عوامل ویروسی و باکتریایی بیماری زای تنفسی قرار می دهد که باید جدی گرفته شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با تاکید بر اینکه رعایت اصول امنیت زیستی در واحد های مرغداری بسیار حایز اهمیت است، خاطرنشان کرد: فعالان صنعت طیور باید رعایت اصول امنیت زیستی و پشیگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیرند.

گلپایگانی، علائم بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را افزایش تلفات، بی حالی شدید، پژمردگی و دور هم جمع شدن گله، برشمرد و افزود: مرغداران باید با مدیریت صحیح گرمایش سالن های مرغداری، تامین رطوبت نسبی سالن ها و تهویه کافی، شرایط به وجود آمدن استرس های حرارتی را از بین برده و به یاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدارهای دامپزشکی برای جلوگیری از بروز بیماری های تنفسی با شروع فصل سرما

هشدارهای دامپزشکی برای جلوگیری از بروز بیماری های تنفسی با شروع فصل سرما