مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 آبان 1401 ساعت 00:022022-10-22سياسي

باز هم مسأله ای به نام رفراندوم


«حق اعتراض مدنی» که در برخی از قوانین اساسی کشورها آمده به مسائلی در ذیل نظام سیاسی برمی گردد و این که برخی بیایند و اصل نظام سیاسی را تخطئه کنند در هیچ نظامی در هیچ جای دنیا پذیرفته نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سید محمد رضا مرندی عضو هیأت علمی گروه فقه سیاسی دانشگاه شهید بهشتی طی یادداشتی نوشت: هر از چند گاهی مسأله رفراندوم و همه پرسی در جامعه ما بازارش داغ می شود و وقوع حوادث و اتفاقات خاص سیاسی زمینه برای طرح این مسأله را از سوی افراد مختلف با اغراض متفاوت در جامعه ما پیش می آورد.

در زمان اصلاحات برخی از که به وسیله دولت مکرون به شدت سرکوب می شود زیرا که هر دو جنبش علیه نظام سرمایه داری بوده و روح هر دو نظام امریکا و فرانسه سرمایه داری است.

  حق اعتراض مدنی که در برخی از قوانین اساسی کشورها آمده به مسایلی در ذیل نظام سیاسی برمی گردد برای مثال اگر عده ای از مردم به یک مصوبه مجلس یا یک اقدام دولت، اعتراض داشتند با استفاده از این حق می توانند اعتراضشان را در قالب یک تجمع یا راهپیمایی اعلام کنند اما این که بیایند و اصل نظام سیاسی را تخطئه کنند در هیچ نظامی در هیچ جای دنیا پذیرفته نیست.

به هر حال بحثمان که به اینجا رسید آن استاد فرهیخته در کمال تواضع و فروتنی به من گفت که قبول دارم سخن شما درست است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باز هم مسأله ای به نام رفراندوم

باز هم مسأله ای به نام رفراندوم