مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مهر 1401 ساعت 09:422022-10-22اقتصادي

عقب ماندگی بزرگ در وعده دولت؛ مسکن ملی از مسکن مهر جا ماند


یک کارشناس بازار مسکن با انتقاد از پیشرفت کند طرح نهضت ملی مسکن گفت: از ابتدای این طرح موضوع مربوط به چگونگی تامین مالی آن مشخص نبود و مواردی که فرض شده بود سیستم بانکی آن را تامین خواهد کرد اصلا واقع بینانه نبودند.

- او ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که برای این موضوع از ابتدا سوال برانگیز بود، تامین مصالح ساختمانی آن بود که البته محدودیت اصلی محدودیت منابع مالی است و نه کمبود مصالح ساختمانی.

وضعیت به گونه ای بغرنج شده است که بخش خصوصی هم دیگر همانند گذشته توان ساخت و ساز واحد های مسکونی را ندارد چه برسد به آنکه قصد افزایش تعداد ساخت و ساز ها را داشته باشد.

در حال حاضر آمار های موجود هم این موضوع را تایید می کنند که ساخت و ساز در بخش خصوصی نیز افت قابل توجهی داشته است.

میزان تولید مسکن در طول 10 سال گذشته نیز به کمترین حد خود رسیده و بسیار بعید به نظر می رسد که در طول یکی، دو سال آینده نیز این وضعیت چندان تغییری داشته باشد.

  سلطان محمدی در واکنش به پیشرفت فیزیکی 10 درصدی ساخت مسکن ملی گفت: در صورتی که بخواهیم این طرح را با طرح مسکن مهر مقایسه کنیم باید گفت در طرح مسکن مهر تا حدودی منابع مالی وجود داشت و از خط اعتباری بانک مرکزی که حدود 40 هزار میلیارد تومان بود استفاده شد و جامعه نیز قدرت خرید بیشتری داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقب ماندگی بزرگ در وعده دولت؛ مسکن ملی از مسکن مهر جا ماند

عقب ماندگی بزرگ در وعده دولت؛ مسکن ملی از مسکن مهر جا ماند