مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مهر 1401 ساعت 09:022022-10-22اقتصادي

وجود صنایع آلاینده در مبارکه و عوارضی که برای رفع آلایندگی پرداخت نشده است


وجود صنایع مزاحم و آلاینده در شهرستان مبارکه یکی از معضلات زیست محیطی این شهرستان است و از 17 دی ماه سال گذشته با ابلاغ قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مبارکه، انتشار انواع آلاینده های مخرب محیط زیست و مضر سلامت، حقیقتی غیر قابل انکار است که با تولید روز افزون این آلاینده ها در کشورهای در حال توسعه بیشتر مشهود است.

سوخت مصرفی نامناسب، عدم مدیریت مواد زائد ناشی از فرآیندها و عدم بکارگیری کنترل های مهندسی باعث افزایش ورود این انتشارات به محیط می شود.

 توجه نکردن به الزامات زیست محیطی، اثرات سلامتی و اقتصادی ناشی از انتشارات تبعات زیادی به دنبال دارد که قرار گرفتن این صنایع در لیست صنایع آلاینده یکی از این پیامدها بوده و مطابق قوانین کشور و الزامات ملی باید چنین صنایعی پاسخگو بوده و هزینه ای را به عنوان جریمه پرداخت کنند.

 وجود صنایع مزاحم و آلاینده در شهرستان مبارکه یکی از معضلات زیست محیطی این شهرستان است.

 فعالیت های صنعتی به عنوان اصلی ترین عامل تخریب احتمالی محیط زیست، اثرات چشمگیری در منطقه بر جای می گذارد؛ البته باید متذکر شد که واحدهای صنعتی در مبارکه تاکنون برای رفع آلایندگی واحد صنعتی خود تلاش های زیادی انجام داده اند و این تلاش ها همچنان ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود صنایع آلاینده در مبارکه و عوارضی که برای رفع آلایندگی پرداخت نشده است

وجود صنایع آلاینده در مبارکه و عوارضی که برای رفع آلایندگی پرداخت نشده است