مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 مهر 1401 ساعت 15:222022-10-21اقتصادي

صدور دستور تخلیه روستای تلخاب در شهرستان بدره


استاندار استان ایلام پس از بازدید میدانی از روستای تلخاب دستور جا به جایی سریع محدوده مورد نظر را صادر کرده است.

- یاسر علیزاده فرماندار بدره ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: انفجارهای مختلف در جریان تکمیل سد و نیروگاه سیمره و فشار بالای آب هنگام خروج از سد جهت تولید برق پس از تکمیل این سد، روستای پایین دست آن یعنی روستای تلخاب از توابع بخش هندمینی واقع در شهرستان بدره را در معرض خطر رانش های پی در پی و آسیب های جدی به منازل مسکونی آنها قرار داده است.

وی افزود: به همین خاطر مطالعه دقیق روستا و تعیین محدوده مورد نظر در دستور کار مجری سد و نیروگاه سیمره قرار گرفت که پس از آزمایش ها و گمانه زنی های مختلف، منطقه پر خطر با مساحت 1/6 هکتار مشخص شد.

فرماندار بدره گفت: دلهره های همیشگی ساکنین و مراجعات مکرر آن ها جهت چاره اندیشی در این رابطه سبب شد جا به جایی این محدوده از روستا در دستور کار استانداری ایلام و فرمانداری بدره قرار گیرد.

؛در همین راستا استاندار استان ایلام پس از بازدید میدانی از این روستا دستور جا به جایی سریع محدوده مورد نظر را صادر کرده است.

وی در ادامه افزود: روستای تلخاب دارای 216 خانوار و 750 نفر جمعیت است که از این تعداد 70 واحد مسکونی در محدوده پر خطر و در معرض رانش زمین قرار گرفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور دستور تخلیه روستای تلخاب در شهرستان بدره

صدور دستور تخلیه روستای تلخاب در شهرستان بدره