مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 مهر 1401 ساعت 10:522022-10-20حوادث

فصل سرما و جولان قاتل خاموش/ گاز مونواکسیدکربن امسال جان هفت کرمانشاهی را گرفت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، سلیم خانی مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی در نیمه دوم سال، آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در این دوره زمان معمولا نسبت به نیمه اول سال، افزایشی دارد.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه باتشخیص علت مرگ مسمومیت با گاز مونواکسید کربن هفت نفر (پنج زن و 2 مرد) بوده است، گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل (6 ماهه نخست سال 1400) که تعدا متوفیان 10 نفر (6 زن و چهار مرد) بوده،کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مونوکسید کربن گازی بی رنگ، بی بو، بی مزه و غیرمحرک است و مسمومیت با آن به سادگی رخ می دهد.

مرگ بر اثر گازگرفتگی به مرگ خاموش معروف است که به استناد آمارهای موجود ضمن هشدار نسبت به افزایش تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در نیمه دوم سال بر رعایت نکات ایمنی در نصب و به کارگیری وسایل گرمایشی در آنفلوآنزا، مسمومیت با مونوکسید کربن موجب تب نمی شود بنابراین اگر چند نفر در خانه این نشانه ها را تجربه می کنند یا با نشانه های دیگری مثل سردرد، درد شکمی، سرگیجه، تهوع و استفراغ، ایجاد حالت دوبینی و تنفس های سریع و کوت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فصل سرما و جولان قاتل خاموش/ گاز مونواکسیدکربن امسال جان هفت کرمانشاهی را گرفت

فصل سرما و جولان قاتل خاموش/ گاز مونواکسیدکربن امسال جان هفت کرمانشاهی را گرفت