مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 مهر 1401 ساعت 08:222022-10-20اقتصادي

با این دست فرمان می خواهیم 4 میلیون خانه بسازیم؟


از همان روزی که مسئول اول مسکن سازی در کشور اعلام کرد نمی توانیم سالانه یک میلیون واحد بسازیم و ساخت چهار میلیون خانه را به دو بخش دو میلیون واحدی تقسیم کرد این نگرانی ایجاد شد که پروژه ی نهضت ملی مسکن گرفتار سستی و بی عملی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، یک سال و دو ماه از زمان تصویب قانون جهش تولید و تامین مسکن در 17 مرداد 1400 می گذرد.

هدف این بود که سالیانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود.

اوایل تصویب قانون، کار به کندی پیش می رفت تا این که اواخر مهرماه پارسال رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که قرار نیست سالانه یک میلیون واحد بسازیم و با توجه به این که ساخت مسکن حدود یک سال و نیم زمان می برد، در دو مرحله باید چهار میلیون مسکن ساخته شود.

این صحبت وزیر شائبه هایی را مبنی بر عدم توانایی در اجرای این ابرپروژه ایجاد کرد.

کارنامه بیش از یک سال گذشته وزارت راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن نشان می دهد که ظاهرا چند جای کار می لنگد؛ از مقاومت دستگاه های دولتی در واگذاری زمین های خود به این طرح گرفته تا جاخالی دادن سیستم بانکی و عدم اقبال طرف تقاضا از این پروژه.

دولت سیزدهم تا کنون برای یک میلیون و 525 هزار واحد زمین تامین کرده اما آن چه عملا از سوی دستگاه متولی ساخت مسکن (با اما و اگر درخصوص آمار) به مرحله ی ساخت رسیده 430


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با این دست فرمان می خواهیم 4 میلیون خانه بسازیم؟

با این دست فرمان می خواهیم 4 میلیون خانه بسازیم؟