مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مهر 1401 ساعت 16:072022-10-19پزشكي

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره بیماری های مزمن


سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که نزدیک به 500 میلیون نفر در معرض ابتلا به بیماری های مزمن قرار دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سازمان جهانی بهداشت هشدار داد: اگر دولت های سراسر جهان برای ترویج فواید ورزش کردن، اقدام فوری انجام ندهند؛ بین سال های 2020 تا 2030 تقریبا 500 میلیون نفر به بیماری های قلبی، چاقی، دیابت یا سایر بیماری های غیر واگیر ناشی از عدم فعالیت بدنی مبتلا خواهند شد.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: هزینه و بهای فعالیت نداشتن بسیار بالا خواهد بود و حدود 27 میلیارد دلار هزینه اضافی برای بخش مراقبت های بهداشتی و درمانی خواهد داشت.

در گزارش وضعیت جهانی فعالیت بدنی در سال 2022، میزان اجرایی شدن توصیه ها برای بهبود سطح فعالیت بدنی در تمام سنین و با هر میزان توانایی ارزیابی شد.

داده های مربوط به 194 کشور نشان می دهند که به طور کلی، پیشرفت حاصل در این زمینه کند است و کشورها باید توسعه و اجرای سیاست هایی را برای بهبود سلامت قلب و کمک به پیشگیری از ابتلا به بیماری ها و کاهش بار وارد شده به خدمات بهداشتی که پیش از این تحت فشار قرار گرفته اند، سرعت بخشند.

در بررسی انجام شده مشخص شد کمتر از 50 درصد کشورها دارای سیاست ملی برای بهبود فعالیت بدنی هستند که کمتر از 40 درصد آن ها عملیاتی شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره بیماری های مزمن

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره بیماری های مزمن