مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مهر 1401 ساعت 15:222022-10-19پزشكي

افت 15 درصدی شناسایی مبتلایان به سل/ درمان سل رایگان است


رییس اداره کنترل سل و جذام مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: متأسفانه با وجود اینکه دو سال و نیم از شیوع این بیماری گذشته و جامعه هم به کرونا عادت کرده اما همچنان 15 درصد افت شناسایی موارد مبتلا به سل را داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مهشید ناصحی رییس اداره کنترل سل و جذام مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با افت شناسایی مبتلایان به سل در سایه هستند و عمدتاً هم ریه را درگیر می کنند و شباهت هایی در علائم بالینی این دو وجود دارد اما معمولاً سرفه ها در کرونا خشک و در بیماری سل خلط دار هستند.

رییس اداره کنترل سل و جذام مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اظهارکرد: اوایل شیوع کرونا، هر کسی که سرفه داشت مردم و خود پزشکان فکر می کردند کرونا گرفتند.

همه این عوامل و شرایط موجب افت 30 درصدی شناسایی موارد سل در سال اول شیوع کرونا شد.

ناصحی ادامه داد: متأسفانه با وجود اینکه دو سال و نیم از شیوع این بیماری گذشته و جامعه هم به کرونا عادت کرده اما همچنان 15 درصد افت شناسایی موارد مبتلا به سل را داریم.

رییس اداره کنترل سل و جذام مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: بخشی از بیماران کرونایی دچار سندروم کووید مزمن می شوند و سرفه های آن ها ادامه پیدا می کند که این م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افت 15 درصدی شناسایی مبتلایان به سل/ درمان سل رایگان است

افت 15 درصدی شناسایی مبتلایان به سل/ درمان سل رایگان است