مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مهر 1401 ساعت 11:422022-10-19دانش

ابتکار دانشمند ایرانی در تولید دیوار های چاپ سه بعدی با قابلیت رویش گیاهان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احسان بهارلو، استادیار معماری دانشگاه ویرجینیا و همکارانش بر این باورند که با ترکیب خاک و دانه ها در «جوهر های خاک» قابل چاپ سه بعدی، - دانشمند ایرانی دانشگاه ویرجینیا و همکارانش موفق به ابداع روش جدید چاپ سه بعدی شدند که در آن از خاک آغشته به بذر استفاده می شود که می تواند برای ساخت دیوار ها و بام هایی با قابلیت رشد گیاه استفاده شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احسان بهارلو، استادیار معماری دانشگاه ویرجینیا و همکارانش بر این باورند که با ترکیب خاک و دانه ها در جوهر های خاک قابل چاپ سه بعدی، می توان فضای سبز را نه فقط در بالای بنا که در بافتار اصلی معماری آن جای داد.

تیم بهارلو برای ساختن این دیوار های سبز، سرعت تولید افزودنی، کارایی هزینه و تقاضای کم انرژی را با مواد زیستی مبتنی بر منابع محلی تلفیق کرده اند.

این ماده ساختمانی این پتانسیل را دارد که نیاز به مصالح ساختمانی با آلایندگی بیشتر را کاهش دهد و جای آن ها را به یک جایگزین دایره ای دهد که به گفته محققان می تواند بار ها و بار ها قابل استفاده مجدد باشد.

استادیار ایرانی دانشکده معماری دانشگاه ویرجینیا می گوید: این سیستم به چیزی جز مخلوط کردن خاک ها و گیاهان محلی با آب نیاز ندارد و البته مقداری برق برای جابه جایی مواد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتکار دانشمند ایرانی در تولید دیوار های چاپ سه بعدی با قابلیت رویش گیاهان

ابتکار دانشمند ایرانی در تولید دیوار های چاپ سه بعدی با قابلیت رویش گیاهان