مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مهر 1401 ساعت 10:522022-10-19بين الملل

تحلیل شورای روابط خارجی آمریکا از میزان نفوذ ایران در عراق


برهم صالح رییس جمهوری سابق عراق سال گذشته در جریان سخنرانی در شورای روابط خارجی آمریکا گفت: شما به سادگی نمی توانید عراق و ایران را از هم جدا کنید.

- برهم صالح رییس جمهوری سابق عراق سال گذشته در جریان سخنرانی در شورای روابط خارجی آمریکا گفت: شما به سادگی نمی توانید عراق و ایران را از هم جدا کنید.

نشریه شورای روابط خارجی آمریکا در مطلبی به قلم کالی رابینسون به ارزیابی میزان نفوذ ایران در عراق پرداخته و این نفوذ را ساختاری، تاریخی و بسیار پیچیده تر از آن دانسته که بشود با مداخلات خارجی از سوی قدرت هایی چون ایالات متحده آن را محدود یا بی اثر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران ، در این مطلب با نگاهی به اهداف و منافع ایران در عراق آمده است: ایران از زمان سقوط رژیم صدام حسین در سال 2003 عمیقا درگیر سیاست عراق بوده است.

بیش از 12 حزب سیاسی عراقی با ایران ارتباط دارند که ادعا می شود ایران گروه های شبه نظامی همسو با این احزاب را تامین مالی و آموزش می دهد.

برخی از گروه های شبه نظامی تحت چتر حشد الشعبی عراق با رهبر معظم ایران، آیت الله علی خامنه ای بیعت کرده اند.

این گروه ها تاکنون مخالفان رابطه با ایران را در عراق سرکوب کرده و توانسته اند باقی مانده نیروهای آمریکایی از عراق را از این کشور بیرون کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل شورای روابط خارجی آمریکا از میزان نفوذ ایران در عراق

تحلیل شورای روابط خارجی آمریکا از میزان نفوذ ایران در عراق