مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مهر 1401 ساعت 16:022022-10-18اقتصادي

محصولات کشاورزی سروستان در نبود صنایع تکمیلی به خط پایان نمی رسند


مغفول ماندن بخش مهم صنایع تکمیلی و تبدیلی در شهرستان سروستان به علل نبود سرمایه گذار و به خاطر یدک کشیدن برچسب شهرستان برخوردار و فراهم نبودن زیرساخت های مورد نیاز و خام فروشی محصولات، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سروستان، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی یکی از مهم ترین صنایع مناطق روستایی به شمار می رود و ایجاد و تقویت این صنایع یکی از سودمندترین ارتباطات بین دو بخش صنعت و کشاورزی است.

با تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی می توان شاهد افزایش بهره وری و ارزش افزوده در زمینه تولیدات و محصولات زراعی، باغی، دام و طیور بود و در واقع، صنایع تبدیلی تسهیل کننده و ارتقا دهنده فعالیت های بخش کشاورزی هستند و توان صنعت منطقه ای و ملی را افزایش می دهند.

متاسفانه شهرستان سروستان با وجود داشتن ظرفیت های بسیار در حوزه کشاورزی در مبحث صنایع تبدیلی و البته در مقوله بسته بندی صادراتی و همچنین برندسازی محصولات کشاورزی موفق نبوده است.

بطوری که بخش عمده ای از تولیدات این شهرستان بصورت خام فروشی به استان یا شهرستان هایی که با برنامه ریزی و حذب سرمایه گذار اقدام به راه اندازی واحدهای صنعتی کرده اند روانه می شود و به عملا این ظرفیت بهینه در شهرستان که باعث ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی تولیدکنندگان از بین رفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محصولات کشاورزی سروستان در نبود صنایع تکمیلی به خط پایان نمی رسند

محصولات کشاورزی سروستان در نبود صنایع تکمیلی به خط پایان نمی رسند