مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مهر 1401 ساعت 10:022022-10-18پزشكي

بهترین زمان برای غربالگری بینایی کودکان چه سنی است؟


معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان از اجرای طرح غربالگری بینایی در استان خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال، هفت هزار کودک در این استان غربالگری بینایی شدند؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، انسیه ایمانی، معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح غربال شدند.

ایمانی بیان کرد: در سال 1400 تعداد 23 هزار کودک غربال و در 6 ماهه ابتدای امسال نیز هفت هزار کودک غربالگری شدند.

وی بیان کرد: این در حالی است که مراجعه به موقع والدین و غربال بینایی کودکان می تواند به تشخیص سلامت چشم کودک یا درمان به موقع در موارد مبتلا کمک شایانی کند.

معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان  اضافه کرد: در سال گذشته حدود یک هزار و 20 کودک به اپتومتریست و 24 کودک به چشم پزشک برای پیگیری های تخصصی ارجاع شدند.

ایمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، برنامه غربالگری بینایی با استفاده از دو روش چارت E و دستگاه غربالگر عیوب انکساری در سه سطح توسط غربالگر در صورت وجود مشکل دو سطح اپتومتریست و چشم پزشک در استان انجام می پذیرد.

وی بیان کرد: در سال جاری، 28 پایگاه غربال بینایی اعم از مؤسسات مجری طرح، مراکز مثبت زندگی با رعایت پروتکل های بهداشتی زمان شیوع کرونا انجام غربالگری را بر عهده د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین زمان برای غربالگری بینایی کودکان چه سنی است؟

بهترین زمان برای غربالگری بینایی کودکان چه سنی است؟