مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مهر 1401 ساعت 19:522022-10-17ورزشي

بافت تابلو فرش مسابقات جام جهانی فوتبال توسط هنرمندان سیریزی


هنرمندان سیریز در شهرستان زرند اقدام به بافت تابلوفرش نفیس مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 قطر کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زرند، ابراهیمی شهروند خوش ذوق سیریزی برای معرفی هنر شهرش 2 میلیارد ریال سرمایه گذاشته و دیگر هنرمندان این شهر را نیز برای بافت این تابلو فرش خاص دعوت کرده است.

وی هدف از این اقدام را معرفی فرهنگ و هنر ایرانی به ویژه صنایع دستی شهر سیریز اعلام کرد و اظهار داشت: قصد داشتیم هنر شهرستان سیریز را جهانی کنیم.

عباس زاده طراح این تابلوفرش نیز گفت: این تابلو فرش به ابعاد 2 متر عرض و 3 متر طول با  1 میلیون و 500 هزار گره در قالب 18 رنگ و با استفاده از نخ های مرینوس 8 لایه و ابریشم توسط 4 بانوی هنرمند سیریزی در مدت زمان 4 ماه به صورت هنرمندانه ای بافته شده است.

محمد اسلامی رییس میراث فرهنگی شهرستان زرند هم با قدردانی از اقدام ارزشمند جوان خوش ذوق شهر سیریز در بافت این تابلو فرش نفیس با هدف شناساندن هنر اصیل این منطقه به جهان گفت: رویداد جام جهانی به عنوان مهمترین رویداد ورزشی بعد از المپیک محسوب می شود، یکی از جوانان  شهر سیریز با راه اندازی کارگاه فرش اقدام به تولید فرش جام جهانی فوتبال قطر کرده است که می توان از آن به عنوان سند افتخاری برای هنرمندان شهر سیریز نام برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بافت تابلو فرش مسابقات جام جهانی فوتبال توسط هنرمندان سیریزی

بافت تابلو فرش مسابقات جام جهانی فوتبال توسط هنرمندان سیریزی