مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مهر 1401 ساعت 14:222022-10-17اقتصادي

استانداردهای 85 گانه خودرو چقدر منطقی هستند؟


استانداردهای مختلف از جمله استاندارد خودرو در سراسر جهان همواره به عنوان ابزاری برای کنترل کیفیت، کارآیی، آلایندگی، ایمنی و چندین و چند فاکتور دیگر به کار می روند.

- اخبار شرکتها؛ در واقع شما می توانید به عنوان یک صنعت گر هر نوع کالایی را تولید کنید، اما ملزم به رعایت استانداردهایی مختص به همان کالا( صنعت) هستید.

در ایران نیز سازمان ملی استاندارد برای هر نوع کالای تولیدی استانداردهایی را با استفاده از شاخص های مختلف تدوین کرده است و این استانداردها در بازه های زمانی به روز رسانی نیز می شوند.

از جمله استانداردهای مهم در ایران نوع 85 گانه مربوط به صنعت خودرو است.

استانداردهایی که همواره مورد نقد کارشناسان مختلف بوده است.

استانداردهایی که طرفدارنش عموما افراد غیر صنعتی و بیشتر در طبقه سیاسی- دولتی جامعه قرار دارند و منتقدین اش نیز اغلب متخصصین صنعت خودرو هستند.

در بسیاری از مواقع مجلس نشینان مشوق سازمان ملی استاندارد بوده اند تا هر چه سخت گیرانه تر و بدون توجه به واقعیت های تولید خودرو در ایران استانداردهای خودرویی را وضع کند.

از طرفی هم کارشناسان فنی صنعت خودرو با دلایل و منطق نسبت به بعضی از استانداردهای اجباری نقدهایی به لب آورده اند که در گوش افراد غیر متخصص نه یک (( نظر فنی از سوی اهل صنعت)) که مثل یک صدای فالش شنیده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استانداردهای 85 گانه خودرو چقدر منطقی هستند؟

استانداردهای 85 گانه خودرو چقدر منطقی هستند؟