مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مهر 1401 ساعت 16:172022-10-16پزشكي

کم سن ترین بیمار دیالیزی در زنجان پیوند شد


مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان به افزایش آمار پیوند در سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت:: پیوند کوچکترین بیمار دیالیزی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، امیر سالار غریبه کم سن و سال ترین بیمار دیالیزی استان زنجان با دریافت کلیه از جسد به زندگی برگشت، وی متولد 1385 بوده که از سه سال پیش به دلیل مشکلات کلیوی به اجبار وارد چرخه دردناک دیالیز شد.

محمدرضا طهماسبی مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر با اشاره به افزایش آمار پیوند در سال جاری نسبت به سال گذشته اظهار کرد: پیوند کوچکترین بیمار دیالیزی، یازدهمین مورد پیوند کلیه در استان طی 6 ماه سال جاری است.

وی با اشاره به افزایش هزینه پاداش چند 100 میلیونی تومانی اهداء کنندگان زنده و تامین هزینه این مبلغ توسط بیمار دیالیزی بیان کرد: با افزایش فرهنگ سازی اهدای عضو در سال های اخیر شاهد افزایش چشم گیر پیوند کلیه از جسد در استان هستیم.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه اهدای عضو فرصتی دوباره برای تجدید زندگی افراد دیالیزی است، گفت: باید در این زمینه اقدامات فرهنگی بیشتری انجام شود تا شاهد افزایش اهدای عضو پس از مرگ مغزی باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم سن ترین بیمار دیالیزی در زنجان پیوند شد

کم سن ترین بیمار دیالیزی در زنجان پیوند شد