مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مهر 1401 ساعت 23:572022-10-15ورزشي

عضو هیأت رییسه مجلس: تولید و انتشار اخبار کذب در کشور باید قانوناً ممنوع شود


علی کریمی فیروزجایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس مازندران با تأکید بر اینکه سامان بخشی به وضعیت انتشار اخبارکذب در رسانه ها و فضای مجازی اهمیت دارد ، اظهار کرد: انتشار اخبار کذب علیه افراد، نهادهای رسمی و غیردولتی و دیگر مراجع موجب تشویش اذهان عمومی، التهاب آفرینی در جامعه و ناامنی اجتماعی می شود.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور گفت: جامعه سالم نیازمند رسانه قانونمند و ساختار مناسب در همه ابعاد است که رسانه وفضای مجازی بخشی از آن محسوب می شود.

این نماینده مجلس اظهار کرد: تولیدکنندگان و انتشاردهندگان اخبار کذب باید هزینه اقدام خود را بپردازند که در حال حاضر اینگونه نیست.

عضو خانه ملت تصریح کرد: مجلس باید در خصوص وضعیت ناسالم مدیریتی در عرصه رسانه و فضای مجازی مسؤولیت ناپذیر، تصمیم قاطع بگیرد.

کریمی فیروزجایی افزود: مماشات با تولید کنندگان اخبار کذب خسارت سنگینی به کشور وارد می کند.

این مسؤول پارلمانی با اشاره به قوانین حاکم بر برخی کشورها در این زمینه یادآورشد: انتشار اخبار کذب در هر کشوری تابع قوانین خاص خود است ولی در کشور ما تولیدکنندگان اخبار کذب در حاشیه امن قرار دارند.

این استاد دانشگاه با تأکید بر مسؤولیت پذیری افراد در برابر تولید و انتشار شایعات و اخبار بی اساس افزود: این مسئله از حیث فرهنگی نیازم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو هیأت رییسه مجلس: تولید و انتشار اخبار کذب در کشور باید قانوناً ممنوع شود

عضو هیأت رییسه مجلس: تولید و انتشار اخبار کذب در کشور باید قانوناً ممنوع شود