مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مهر 1401 ساعت 20:272022-10-15سياسي

قانون مجازات هایی برای نشر اکاذیب پیش بینی کرده است/ تشویش اذهان عمومی جرم دارد


نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس با تاکید بر اینکه قانون برای آحاد مردم اگر جرمی مبنی بر تشویش اذهان عمومی انجام دهند، مجازات تعیین کرده، - مهرداد ویسکرمی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، تشویش اذهان عمومی را جرم خواند و اظهار کرد: یکی از جرم هایی که در قانون مدنی پیشنهاد شده، بحث نشر اکاذیب بوده، به نحوی که هرگونه تشویش اذهان عمومی جرم تلقی می شود.

وی خاطرنشان کرد: گاهی نشر اکاذیب می تواند شاکی خصوصی داشته باشد، هم چنان که به دفعات بسیار دولت، دستگاه های اجرایی و مردم از نمایندگان مجلس از این بابت شکایت کرده اند.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس قانون، مجازات هایی برای نشر اکاذیب و حرف های بدون سند پیش بینی شده، افزود: به طور نمونه، نماینده ضمن حق اظهارنظر قانونی و به موجب نطق قانونی کسی نمی تواند وی را تعقیب یا محاکمه کند، اما در بحث دروغ، شایعه پراکنی، تهمت و تشویش اذهان عمومی، نمایندگان مانند سایر افراد جامعه محاکمه و در قانون برای آن مجازات تعیین شده است.

ویسکرمی بیان داشت: اگر علیه کسی در تریبون مجلس حرفی زده شود، طبق آیین نامه مجلس و قانون اساسی، به همان اندازه و یا دو برابر در تریبون مجلس به شخصی که مورد اهانت قرار گرفته جهت دفاع وقت داده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون مجازات هایی برای نشر اکاذیب پیش بینی کرده است/ تشویش اذهان عمومی جرم دارد

قانون مجازات هایی برای نشر اکاذیب پیش بینی کرده است/ تشویش اذهان عمومی جرم دارد