مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مهر 1401 ساعت 19:022022-10-15فرهنگي

مرمت 54 هزار برگ نسخه خطی و آثار تاریخی در کتابخانه مرکزی رضوی


رییس اداره حفاظت و مرمت سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: در نیمه نخست امسال 54 هزار برگ نسخه خطی و اسناد تاریخی مرمت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، سیدعلی طباطبایی با اشاره به اینکه از نیمه نخست امسال 54 هزار برگ نسخه خطی و اسناد تاریخی در اداره حفاظت و مرمت سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد فولادی مطلا مربوط به ضریح مرصع از دیگر اشیای ارزشمندی هستند که طی این مدت توسط استاد کاران این مرکز مرمت شده است.

  وی  یادآور شد: صحافی 1472 جلد منابع چاپی، مرمت 3 اثر قاب آینه لایه چینی منقوش، موزون سازی 15ویترین، غباروبی 2 اثر ضریح پوش سرمه دوزی و مروارید دوزی و 83 مورد پایش محیطی مخازن موزه، نسخ خطی وچاپی از دیگر اقدامات انجام شده طی این مدت در مرکز مرمت کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی بوده است.

طباطبایی با اشاره به مرمت نسخ ارزشمند قرآنی متعلق به سده های 5تا8 هجری قمری ابراز کرد: این موارد که در شمار آثار نفیس و ارزشمند آستان قدس رضوی محسوب می شود دارای سرلوحه و شمسه های طلاکاری شده هستند که به آسیب های متعدد محیطی و فیزیکی مبتلا بودند که مرمت آن، مدت زمان طولانی را به خود اختصاص داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت 54 هزار برگ نسخه خطی و آثار تاریخی در کتابخانه مرکزی رضوی

مرمت 54 هزار برگ نسخه خطی و آثار تاریخی در کتابخانه مرکزی رضوی