مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مهر 1401 ساعت 16:422022-10-15اقتصادي

حمام ملا بابا درکازرون فارس مرمت شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از مرمت حمام ملابابا در کازرون خبر داد.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کازرون، سید مؤید محسن نژاد امروز به خبرنگار فارس گفت: عملیات اجرایی مرمت حمام ملابابا کازرون از خردادماه سال جاری توسط استادکاران سنتی شهر کازرون با اعتباری به مبلغ 5 میلیون 500هزار ریال در دست اجرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با اشاره مرمت و تعمیرات اساسی بنا گفت: احیاء ازاره سنگی، احیاء کفش کن، سفیدکاری بدنه و سقف فضاهای بخش سربینه، گرمخانه، خزینه، اجرای تأسیسات برقی، مکانیکی کلیه فضاهای داخلی و همچنین مرمت، پاکسازی و لایه برداری لایه های سیاه دوده و چربی از روی سطوح مقرنس سقف بخش سربینه از جمله کارهای در حال انجام است.

محسن نژاد افزود: مهم ترین بخش این حمام سقف گنبدی شکل آن است که دارای 8 متر ارتفاع با مصالح گچ و سنگ  بوده و همچنین بخش های مختلفی ازجمله راهرو و یک صحن وسیع، نورگیر هایی در مرکز گنبد، سکو های نشیمن، خزینه و آتشدان است.

   او ادامه داد: حمام ملا بابا مربوط به دوره قاجار است و در کازرون، خیابان قدمگاه، ضلع شرقی واقع شده و در تاریخ 25 اسفند 1379 با شماره ثبت 3284 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمام ملا بابا درکازرون فارس مرمت شد

حمام ملا بابا درکازرون فارس مرمت شد