مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مهر 1401 ساعت 13:072022-10-15اقتصادي

کاهش ذخایر کالاهای اساسی در جهان/گند م در انبارهای هند ته کشید


کاهش ذخایر کالاهای اساسی در جهان به شدت افت کرده و این زنگ هشداری برای امنیت غذایی دنیا است، به طوری که میزان ذخایر گندم در هند به کمترین میزان 14 سال گذشته رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، کاهش ذخایر محصولات اساسی در کشورهای حتی تولید کننده بزرگ گندم، به شدت کاهش یافته است، امروز مینت گزارش داد که ذخایر گندم در هند به کمترین میزان 14 سال گذشته رسیده است.

روند کاهشی ذخایر این محصول اساسی تنها محدود به هند نیست، وزارت کشاورزی آمریکا هم از کاهش ذخایر گندم آمریکا به کمترین میزان 20 سال گذشته خبر داده است.

این گزارش می نویسد که شرایط بد آب وهوایی کشت پاییزه و بهاره را تحت تاثیر قرار داد و نه تنها گندم بلکه تولید برنج هم در این کشور به مشکل برخورده است.

به طوری که قیمت در خرده فروشی هم به بیشتر ین میزان 22 ماه گذشته رسدیه است به حدی که پیش از اینکه برای 80 درصد مردم این کشور یارانه غلات داده می شد به کمترین میزان 5 سال گذشته رسیده است.

بر اساس این گزارش، دولت هند تنها می تواند به نیمی از رقم هدفگذاری شده برای خرید تضمینی را محقق کند چرا که اکثر کشاورزان ترجیح می دهند محصول خود را به بازرگانانی که قصد صادرات دارند، بفروشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش ذخایر کالاهای اساسی در جهان/گند م در انبارهای هند ته کشید

کاهش ذخایر کالاهای اساسی در جهان/گند م در انبارهای هند ته کشید