مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مهر 1401 ساعت 12:072022-10-15اقتصادي

ذخایر گندم آمریکا به کمترین میزان 20 سال گذشته رسید


ذخایر گندم آمریکا به کمترین میزان 20 سال گذشته رسیده و پیش بینی می شود که سال آینده قیمت هم به بیشترین میزان تاریخ این کشور برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رشد روز به روز قیمت کالاهای اساسی در جهان، باعث شده ابرهای تیره و تار روی امنیت غذایی کشورهای حتی پیشرفته جمع شود و هنوز قصد کنار رفتن ندارد.

*3 دلیل تهدید امنیت غذایی جهان سه دلیل عمده در این زمینه وجود دارد نخست کاهش تولیدات کشاورزی به دلیل تاثیر گرم شدن کره زمین و تغییرات آب و هوایی، دوم اختلال در عرضه به دلیل شیوع ویروس کرونا که از دو سال پیش سایه خود را بر کل جهان گسترده و سوم  جنگ روسیه و اوکراین که از 6 ماه پیش عرضه کالاهای اساسی بر بازارهای جهانی را محدود کرده است.

در زیر نمونه ای از این تاثیر را به گواه وزارت کشاورزی آمریکا بر امنیت غذایی این کشور بررسی می کنیم.

بخش پژوهش اقتصادی، وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرده است که میزان ذخایر گندم این کشور به شدت کاهش یافته و پیش بینی کرده که قیمت در این کشور رکورد جدیدی را ثبت کند.

بر اساس گزارش آمارهای ملی کشاورزی آمریکا، میزان ذخایر گندم آمریکا برای سال 2022/23 در ماه جاری با 34 میلیون بوشل کاهش به رقم 576 میلیون بوشل رسیده است که کمترین میزان طی 15 سال اخیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخایر گندم آمریکا به کمترین میزان 20 سال گذشته رسید

ذخایر گندم آمریکا به کمترین میزان 20 سال گذشته رسید