مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مهر 1401 ساعت 10:172022-10-15اقتصادي

استان زنجان رتبه ششم تولید کشمش را دارد/صادرات کشمش استان


مدیرامور باغبانی جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه پیش بینی می شود میانگین تولید انگور از تاکستان های استان در سال جاری به 158 هزارو 674 تن برسد، - عاطفه انجم شعاع، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به اینکه استان زنجان در مجموع دارای 74.

5 هزار هکتار دارای باغات میوه است که حدود 16 هزار و 32 هکتار آن به باغات انگور اختصاص دارد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در محصول انگور از نظر سطح در رتبه 10 و از نظر تولید در رتبه 6 کشوری قرار دارد، تصریح کرد: مراکز عمده تولید انگور استان در شهرستان های ابهر و خرمدره است که حدود 65 درصد تولید انگور استان در این دو شهرستان برداشت می شود.

تولید 60 هزار تن انگور در شهرستان ابهر وی با اینکه پیش بینی می شود میانگین تولید انگور از تاکستان های استان در سال جاری 158 هزار و 674 تن برسد، عنوان کرد: از این میزان تولید، سهم دو شهرستان ابهر و خرمدره به ترتیب 60 هزار تن و 40 هزار و 687 تن است.

انجم شعاع با اشاره به میزان تولید انگور در سال جاری در استان بیان داشت: از این میزان تولید حدود 45 درصد برای تازه خوری و 55 درصد هم برای تولید و تهیه کشمش و سایر فرآورده های انگور در استان مورد استفاده قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان زنجان رتبه ششم تولید کشمش را دارد/صادرات کشمش استان

استان زنجان رتبه ششم تولید کشمش را دارد/صادرات کشمش استان