مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مهر 1401 ساعت 09:272022-10-15پزشكي

وجود 5 هزار و 333 نفر روشندل در کرمانشاه/ 34 دانشجوی نابینا و کم بینا داریم


مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: جامعه نابینایان استان پنج هزار و 333 نفر هستند که 3 هزار و 100 نفر ازاین تعداد به صورت مادرزادی و مابقی به واسطه بیماری های ژنتیکی، - فرحناز محمدی، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه ضمن تبریک روز جهانی عصای سفید (مختص جامعه نابینایان)، اظهار کرد: جامعه نابینایان استان پنج هزار و 333 نفر هستند که در حدود 3 هزار و 500 نفر از این تعداد مردان و مابقی زنان هستند.

وی با اشاره به تعداد نابینایان بر حسب دلیل منجر به نابینایی،گفت: 3 هزار و 100 نفر از تعداد جامعه نابینایان استان مادرزادی و مابقی موارد به واسطه بیماری های ژنتیکی، حوادث و.

بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اضافه کرد: تعداد نابینایان بر حسب میزان معلولیت حدود 2 هزار نفر شدید و خیلی شدید و معلولیت مابقی در حد خفیف و متوسط است.

وی مهمترین انتظار جامعه نابینایان از هم استانی ها را توجه به حقوق این افراد همچون افراد بینا عنوان کرد و افزود: یکی از اولویت ها و دغدغه های اصلی نابینایان تردد در سطح شهر و معابر عمومی است که  بحث مناسب سازی محیط تردد باید از سوی همه دستگاه ها و به طور ویژه شهرداری ها رعایت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 5 هزار و 333 نفر روشندل در کرمانشاه/ 34 دانشجوی نابینا و کم بینا داریم

وجود 5 هزار و 333 نفر روشندل در کرمانشاه/ 34 دانشجوی نابینا و کم بینا داریم