مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مهر 1401 ساعت 08:372022-10-15اقتصادي

هشدار مهم درباره فروش متری ملک در بورس


فروش متری ملک در بورس بیشتر از آنکه به شفافیت بازار مسکن کمک کند در این شرایط اقتصادی کشورمان به افزایش قیمت ها منجر می شود و تقاضای سفته بازانه را بالا می برد.

- به گزارش و فروش متری املاک تاکید کرد: فروش متری در نگاه اول می تواند برای متقاضیان سرمایه گذاری املاک جذاب باشد چراکه به این افراد ابزاری داده شده با بودجه حداقلی هم متراژی را در بازار مسکن خریداری کنند و همچنین سازندگان و فروشندگان مسکن هم می توانند پروژه های خود را به صورت خرد به مردم بفروشند و جریان نقدینگی خود را قوی کنند اما این نگاه اول به موضوع است و در نگاه عمیق تر می بینیم که این فرایند می تواند منجر به افزایش قیمت ها منجر شود.

  سوری افزود: مشکل کشور در بازار املاک و مستغلات این است که ملک از ذات خود یعنی کالای مصرفی به کالای سرمایه ای تبدیل شده و یک تقاضای سفته بازانه در این بازار شکل گرفته است.

در شرایطی که دولت ها از سویی نقدینگی را افزایش می دهند و از سوی دیگر قیمت های دستوری و تعزیری اعمال می کنند، شاید امکان کنترل قیمت ها با افزایش واردات وجود داشته باشد اما در این شرایط کالایی مانند قیمت مسکن که وارداتی نیست و عرضه آن محدود است، به صورت مضاعف افزایش پیدا کرده و جریان نقدینگی به این سمت می رود و سرمایه گذاری نادرستی شکل می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار مهم درباره فروش متری ملک در بورس

هشدار مهم درباره فروش متری ملک در بورس