مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 مهر 1401 ساعت 11:172022-10-14پزشكي

توصیه به پدر و مادرهای عینکی


یک متخصص چشم پزشکی با تاکید بر اهمیت انجام معاینات دوره ای چشم پزشکی بویژه در کودکان، گفت: بر اساس مطالعاتی که انجام شده است حدود 2 تا 3 درصد کودکان تا 10 سالگی کاهش دید یا تنبلی چشم دارند و در 70 تا 80 درصد آنها علت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر ژاله رجوی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی درباره روز جهانی بینایی، گفت: باید به غربالگری دید چشم، عیوب انکساری، فشار چشم و.

توجه شود؛ زیرا ممکن است عدم شناسایی زودرس بعضی اختلالات، عوارض جبران ناپذیری بر بینایی وارد کند؛ به عنوان مثال در خصوص کشف و اصلاح بینایی کودکان اگر تا سن 10 سالگی اقدام لازم برای رفع اختلال دید انجام شود، در تمام طول زندگی، کودک می تواند از فواید آن بهره مند شود؛ در حالیکه اگر در زمان مناسب درمان لازم صورت نگیرد، ممکن است هرگز دید کودک کاملا اصلاح نشود.

وی با تاکید بر اهمیت انجام غربالگری بیماری های چشم در کودکان، تصریح کرد: در بزرگسالان هم برخی اختلالات بینایی مانند گلوکوم اگر در مراحل اولیه کشف شوند، قابل درمان هستند.

آمار 19 میلیونی جمعیت کودکان دچار اختلال دید در جهان او با اشاره به اینکه امروز در جهان حدود 19 میلیون کودک دچار مشکلات دید هستند، بیان کرد: این درحالی است که 70 تا 80 درصد این موارد قابل پیشگیری و یا درمان است و از آنجایی که همه اختلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه به پدر و مادرهای عینکی

توصیه به پدر و مادرهای عینکی