مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 مهر 1401 ساعت 21:222022-10-13بين الملل

لبنان با توافق مرزبندی دریایی با رژیم صهیونیستی موافقت کرد


رییس جمهور لبنان خبر داد که پس از رایزنی با نخست وزیر و رییس پارلمان این کشور، توافق مرزبندی دریایی با رژیم صهیونیستی را پذیرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، میشل عون رییس جمهور لبنان شامگاه امروز پنجشنبه خبر داد که این کشور با نسخه نهایی توافق مرزبندی دریایی با فلسطین اشغالی موافقت کرده است.

پایگاه خبری النشره لبنان به نقل از عون گزارش داد، موافقت رییس جمهور با توافق مرزبندی، پس از رایزنی با نخست وزیر و رییس پارلمان صورت گرفته است؛ چرا که این توافق، با مطالبات لبنان همخوانی دارد و حافظ حقوق این کشور است.

عون با بیان اینکه مذاکرات مرزبندی، پایان مثبتی داشته است، ابراز امیدواری کرد که این توافق با تکمیل حفاری [در میدان گازی قانا]، سنگ بنایی برای خیزش اقتصادی لبنان باشد.

وی با تأکید بر اینکه لبنان با این توافق به هیچ عنوان وارد مسیر عادی سازی نشده است، گفت: لبنان حتی یک متر [از خاک خود] را به اسراییل نداده است، بلکه همه حقوق خود را نیز گرفتیم .

رییس جمهور لبنان خاطر نشان کرد: لبنان در موازات حفاری برای گاز و نفت، باید اشتباهاتی را تصحیح کند که اسراییل از آن سوء استفاده کرد.

ما میدان قانا را نیز باید حفاری را آغاز کند تا سالهایی را که نفت و گاز استخراج نکردیم، جبران کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لبنان با توافق مرزبندی دریایی با رژیم صهیونیستی موافقت کرد

لبنان با توافق مرزبندی دریایی با رژیم صهیونیستی موافقت کرد