مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 مهر 1401 ساعت 09:422022-10-13فرهنگي

ساخت بنیاد حافظ شناسی با مشارکت نیک اندیش شیرازی کلید خورد


استاندار فارس با بیان اینکه ایجاد بنیاد حافظ شناسی حقی است که باید در شیراز اتفاق بیفتد، گفت: امروز با کمک یکی از خیران این امر کلید خورده و در سال آینده ساختمان بنیاد نیز بهره برداری شود.

- به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه در بیست و ششمین مراسم یادروز حافظ که در تالار حافظ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با تبریک میلاد پیامبر (ص) اظهارداشت: حافظی که مرتبط به همه اعصار و زمان ها است یکی از رمزهای ماندگاریش وابستگی به قرآن است، اینکه ملقب به حافظ است به دلیل حافظ بودن قرآن است و این شاعر را جاودانه کرده است.

وی گفت: وابستگی و ماندگاری حافظ در شیراز دلیل اصلی اش وابستگی به مفاهیم قرآنی است چراکه شیراز به عنوان شهر قرآنی مورد علاقه حافظ است.

استاندار فارس با بیان اینکه حافظ به شدت مخالف ریا و تزویر است افزود: حافظ افراط و تفریط را مذموم می دارد نه مباهات به فسق و نه زهدفروشی مورد تاکید حافظ است.

ایمانیه با بیان اینکه اکتفا کردن به دیوان حافظ کافی نیست و این سوال مطرح است که امروز چه استفاده ای باید امروز از حافظ داشته باشیم، افزود: دانش آموزان و دانشجویان چقدر مسلط به بحث ها و ابیات حافظ و سعدی هستند، اگر چنین می شد از احساس بی هویتی که امروز دشمن به آن دامن می زند خبری نبود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت بنیاد حافظ شناسی با مشارکت نیک اندیش شیرازی کلید خورد

ساخت بنیاد حافظ شناسی با مشارکت نیک اندیش شیرازی کلید خورد