مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 مهر 1401 ساعت 08:072022-10-13اقتصادي

تعیین بودجه برای احیای قنات های کشور


رییس گروه توسعه و بهبود منابع آب وزارت جهاد کشاورزی گفت: هزار و 860 میلیارد تومان اعتبار برای احیای قنات های کشور در نظر گرفته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، حمیدرضا محرابیان شامگاه چهارشنبه در نوزدهمین کمیته ملی قنوات کشور در گرگان اظهارکرد: رسالت اصلی این کارگروه بررسی و مشکلات بخش قنوات در سطح کشور است که همه ساله اعتباراتی را براساس میزان وابستگی اراضی استان ها به قنوات و تعداد قنوات، اختصاص می دهیم.

رییس گروه توسعه و بهبود منابع آب وزارت جهاد کشاورزی افزود: 41 هزار رشته قنات به طول تقریبی 45 هزار کیلومتر در کشور داریم که با این تعداد می توان 800 هزار هکتار زمین کشاورزی را آبیاری کرد.

وی در خصوص مرمت و احیای قنوان هم بیان کرد: در سال جاری از محل اعتبارات ملی قنوات 410 میلیارد تومان، از محل اعتبارت خشکسالی 700 میلیارد تومان و از محل اعتبارات محرومیت زدایی 750 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که با ابلاغ آنها می توان تعداد زیادی از قنوات را احیا کنیم.

محرابیان توضیح داد که در سنوات قبل قنوات کشور، هشت میلیارد مترمکعب آبدهی داشتند که با بروز خشکسالی میزان استحصال آب از قنات های کشور به نصف کاهش یافته و حدود چهار میلیارد مترمکعب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین بودجه برای احیای قنات های کشور

تعیین بودجه برای احیای قنات های کشور