مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 مهر 1401 ساعت 07:422022-10-13بين الملل

همکاری کره جنوبی با چین برای خلع سلاح پیونگ یانگ


کیم سونگ هان مشاور امنیت ملی کره جنوبی بامداد پنجشنبه گفت که کشورش با چین و جامعه جهانی تلاش خواهد کرد تا کره شمالی در مسیر درست حرکت کند و موجب خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، وی تأکید کرد: هرگز به تنهایی با چین تلاش نخواهیم کرد که کره شمالی به راه درست سوق داده شود، بلکه با جامعه جهانی نیز برای حمایت از خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ تلاش می کنیم.

کیم افزود: بعید به نظر می رسد که بتوان پیش بینی کرد که کره شمالی چه کاری انجام خواهد داد، اما دولت یون سیوک یول از نزدیک تحولات کره شمالی را زیر نظر دارد و با جدیت برای شرایط اضطراری آماده است.

وی گفت که دفتر مشاور امنیت ملی کره جنوبی با جدیت شرایط کنونی را که موجب بحرانی شدن وضعیت در شبه جزیره کره و آن منطقه می شود، زیر نظر دارد.

کیم افزود، آزمایش موشک بالستیک توسط کره شمالی نقض آشکار و خطرناک قطعنامه های سازمان ملل متحد و چالش مستقیم برای جامعه جهانی است.

مشاور امنیت ملی کره جنوبی در خصوص آمادگی برای هرگونه رویارویی احتمالی با تهدیدات کره شمالی نیز گفت: برغم اینکه توسعه سلاح هسته ای و موشکی کره شمالی موجب انزوای بیشتر پیونگ یونگ از عرصه بین المللی شده است، اما تمرکز ما بر توسعه قدرت بازدارنده علیه پیونگ یانگ از طریق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری کره جنوبی با چین برای خلع سلاح پیونگ یانگ

همکاری کره جنوبی با چین برای خلع سلاح پیونگ یانگ