مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مهر 1401 ساعت 18:372022-10-12فرهنگي

لنسبوری؛ چهره شاخص سینمای هالیوود درگذشت


آنجلا لنسبوری بازیگر سرشناس هالیوودی با سابقه 75 سال کار در هالیوود و کسب موفقیت های بزرگ در صحنه تئاتر، سینما و تلویزیون در 96 سالگی از دنیا رفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر آنجلا لنسبوری دیروز سه شنبه در حالی که 5 روز به تولد 97 سالگی اش مانده بود، در خانه اش در لس آنجلس از دنیا رفت.

وی که 3 نامزدی اسکار در کارنامه داشت، برنده 7 جایزه تونی برای نقش آفرینی هایش در صحنه نمایش بود و با 12 نامزدی جایزه امی برای بازی های تلویزیونی اش در این زمینه رکورد بازیگران زن را در اختیار داشت.

وی بیشترین موفقیت را در صفحه کوچک تلویزیون کسب کرده بود و چهره ای آشنا برای سراسر دنیا بود.

در سال 1984 او با ایفای نقش جسیکا فلچر رمان نویس معماهای جنایی در سریال قتل، او نوشت به مدت 12 فصل یکشنبه شب ها مهمان خانه های مردم بود و برای این سریال 4 جایزه گلدن گلوب کسب کرد.

لنسبوری با اولین نقش آفرینی اش در دوران نوجوانی که به عنوان یک خدمتکار در کنار چارلز بوید و اینگرید برگمن در فیلم چراغ گاز ساخته جورج کیوکور در سال 1944 بازی کرد، نامزدی اسکار را به دست آورد.

وی با سومین فیلمش تصویر دوریان گری در سال 1945 بار دیگر نامزدی اسکار بازیگر نقش مکمل را کسب کرد و پس از آن در فیلم هایی چون سامسون و دلیله ، سه تفنگدار ، تا وقتی ابرها کنار بروند و درام های دهه 1950 چون تابستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لنسبوری؛ چهره شاخص سینمای هالیوود درگذشت

لنسبوری؛ چهره شاخص سینمای هالیوود درگذشت