مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مهر 1401 ساعت 15:322022-10-12سياسي

75 درصد بیماری های جدید انسان منشأ حیوانی دارند


مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: 75 درصد از بیماریهای جدید انسان منشأ حیوانی دارند و 60 درصد بیماری های موجود انسان بین انسان و حیوان مشترک است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، شهرام موحدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته ملی دامپزشکی، با اشاره به مجموعه اقدامات دامپزشکی در حوزه تامین بهداشت و سلامت جمعیت دامی، امنیت غذایی و در نهایت تامین بهداشت جامعه انسانی، اظهار داشت: این موضوع نشان دهنده اهمیت جایگاه سازمان دامپزشکی کشور در بحث سلامت است و این سازمان تخصصی، برای تحقق اهداف متعالی خود نیاز به همراهی مردم و همکاری مسئولان مرتبط با سلامت دارد.

وی با بیان اینکه 75 درصد از بیماری های جدید انسان منشأ حیوانی دارند، افزود: 60 درصد بیماری های موجود انسان بین انسان و حیوان مشترک است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه از سال 1930 با بیماری های برونشیت حیوانات با کرونا ویروس آشنا بودیم، گفت: زمانی که ویروس حیوانی ظاهر می شود یاد می گیرد چگونه خود را به بدن انسان برساند و پیشرفت کند.

موحدی خاطرنشان کرد: نقش دامپزشکی در جامعه بعد از صنعت نفت و پتروشیمی بیشترین ارزش ملی مربوط به دام،طیور و آبزیان است و استان پهناور اصفهان در این زمینه تاثیرگزار بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

75 درصد بیماری های جدید انسان منشأ حیوانی دارند

75 درصد بیماری های جدید انسان منشأ حیوانی دارند