مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مهر 1401 ساعت 15:122022-10-12سياسي

عروس محله های جنوب تهران کجاست؟


نازی آباد را باید عروس محله های جنوب شهر نامید؛ محله ای که در برهوت معماری در تهران کاملاً بر اساس اصول شهرسازی ساخته شده و همچنان پس از گذشت نزدیک به 60 سال از تولد آن همچنان هویت خود را حفظ کرده است؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری، جوادیه، خزانه، نازی آباد، یاخچی آباد، علی آباد، باغ آذری.

همه این محله ها یکجا در کنار یکدیگر روی نقشه جغرافیایی تهران به نام منطقه 16 شناخته می شوند؛ اما این بدان معنا نیست که همه شان از خصوصیات یکسان شهری برخوردارند، بلکه هریک بافت شهری و ویژگی های معماری و اجتماعی خاص خودشان را دارند.

به همین دلیل وقتی از شما می پرسند که ساکن کجایید، پیش از آنکه نامی از منطقه تان ببرید، اسم محله ای را که در آن زندگی می کنید، به زبان می آورید.

با این همه، این تکه از پازل تهران نیز مثل مناطق دیگر آن خالی از معضلات شهرسازی نیست؛ چنان که معماری برخی محله های این حوالی هم از همان بی هویتی رنج می برد که در دیگر محله های تهران مشهود است؛ موضوعی که در سال های اخیر نگرانی مسئولان و کارشناسان امور را برانگیخته و قدم هایی نیز برای رفع این معضلات و نگرانی ها برداشته اند.

در یکی _ دو سال اخیر مدیریت شهری عزم خود را جزم کرده تا به این وضعیت سروسامان دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عروس محله های جنوب تهران کجاست؟

عروس محله های جنوب تهران کجاست؟