مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مهر 1401 ساعت 13:122022-10-12سياسي

سکوت معنادار در قبال تعرض به سفارتخانه های ایران/ خون دیپلمات های غربی رنگین تر است


غربی ها که 11 سال پیش همزمان با اعتراضات در برابر سفارت انگلستان در تهران به صورت همه جانبه از لندن حمایت کرده بودند، اکنون در برابر تعرضات متعدد به سفارتخانه های ایران در لندن و دیگر مناطق اروپا ساکتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، هشتم آذر ماه 1390 بود که تعدادی از دانشجویان ایرانی در سالگرد ترور مجید شهریاری دانشمند هسته ای در مقابل سفارت (اینجا بخوانید)   البته (+) نیز همان زمان به این وقایع واکنش نشان داد و در بیانیه ای ضمن ابراز تأسف از آنچه برخی رفتارهای غیرقابل قبول معترضان در مقابل سفارت انگلیس در تهران نامید، از مسئولان امر خواست تا اقدامات و بررسی های فوری و ضروری را در این زمینه به عمل آورند.

این وزارتخانه در این بیانیه ضمن احترام به قوانین و مقررات بین المللی و با تاکید بر مصونیت اماکن دیپلماتیک، بر تعهد دولت جمهوری اسلامی ایران به حفاظت و صیانت از اماکن و ماموران دیپلماتیک تأکید کرد.

  ویلیام هیگ وزیر خارجه پیشین انگلیس نیز در همین خصوص با علی اکبر صالحی وزیر خارجه وقت ایران تلفنی تماس گرفت و خواستار اقدامات لازم برای تضمین امنیت کارمندان سفارت انگلیس در تهران شد.

 او که اهمال عامدانه پلیس کشورش در سال 1359 منجر به (بیشتر بخوانید) دیوید کامرون نخست وزیر وقت انگلیس هم روز هشتم آذر ماه رویدادهای ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکوت معنادار در قبال تعرض به سفارتخانه های ایران/ خون دیپلمات های غربی رنگین تر است

سکوت معنادار در قبال تعرض به سفارتخانه های ایران/ خون دیپلمات های غربی رنگین تر است