مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مهر 1401 ساعت 11:572022-10-12سياسي

4 محکوم با اقدامات دادگستری قم از قصاص نفس رهایی یافتند


در 6 ماهه نخست سال جاری با تلاش کمیته صلح وسازش دادگستری استان قم 4 محکوم از قصاص نفس رهایی یافته و به زندگی بازگشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قم، حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری، در تشریح اقدامات دادگستری و ستاد دیه استان قم جهت تعیین تکلیف پرونده های قصاص نفس، با توجه به تاکید رییس قوه قضاییه بر این امر، اظهارکرد: دادگستری استان قم با تشکیل کمیته صلح وسازش در سال1397 کمک موثری به تعیین تکلیف پرونده های قصاص نفس استان کرده است.

وی افزود: در 6 ماهه نخست سال جاری نیز با تلاش کمیته صلح و سازش استان 4 فقره پرونده قصاص به مصالحه رسیده و با گذشت اولیای دم از اجرای حکم، 4 محکوم این پرونده ها از قصاص نفس رهایی یافته و به زندگی بازگشتند.

رییس کل دادگستری استان قم عنوان کرد: شورا های حل اختلاف و ستاد صبر استان نیز همواره در مسیر اعتلای فرهنگ عفو و گذشت در جامعه گام برداشته اند، زیرا صلح و سازش از دیدگاه شرع مقدس اسلام ارزش و مرتبه بسیار بالایی دارد و در آیات متعدد قرآن کریم و روایات متعدد اشارات زیادی به این موضوع شده است.

مظفری گذشت خانواده های اولیای دم را اقدامی ارزشمند و خدا پسندانه دانست و افزود: اولیای دم با گذشت از قصاص به محکومان نادم و پشیمان زندگی دوباره بخشیده و با این اقدام خداپسندانه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 محکوم با اقدامات دادگستری قم از قصاص نفس رهایی یافتند

4 محکوم با اقدامات دادگستری قم از قصاص نفس رهایی یافتند