مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مهر 1401 ساعت 08:072022-10-12سياسي

تحکیم بنیان خانواده، پادزهرجنگ روایت ها


وقتی فتنه اخیر را با دقت بیشتری رصد می کنیم، به مسئله مهمی می رسیم که همانا توسعه شکاف اجتماعی به گسل های سخت ترمیم است.

- خبرگزاری فارس؛ یادداشت- حسین محمدی اصل: وقتی فتنه اخیر را با دقت بیشتری رصد می کنیم، به مسئله مهمی می رسیم که همانا توسعه شکاف اجتماعی به گسل های سخت ترمیم است.

اینک و پس از گذشت سال های متمادی، گفتمان مقابل جمهوری اسلامی ایران، با توسعه شکاف های قدیمی در جامعه ایرانی، آن قدر آتش تهیه مجازی ریخته است که نسل جدید هرگز خود را در گرو وجدان جمعی و نیازمند گفت وگو نمی بیند.

نسلی که با اینترنت بار آمده و حقانیت ماجراها را به بازنمایی های مجازی داده است، با توجه به روحیه کنشگر خود، به هیجان ها دامن می زند و حقیقت را در پس تصاویر ذهنش و منبعث از داده پردازی های مجازی دنبال می کند، نه واقعیت هایی که در کف میدان رقم می خورد.

با این اوصاف هرچه جلوتر برویم، بیشتر به ما اثبات می شود که گویا قرار است در آینده، اساس تحولات اجتماعی، از میدان جنگ روایت های حقیقی و مجازی، به خیابان ها و حتی پای صندوق های رأی بیاید.

چنان که دشمن در انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 بازی دیو و دلبر رسانه ای به راه انداخت و البته هدفش رأی آوردن کسی نبود، بلکه می خواست قدرت روایت در تغییر محاسبات سیاسی حاکمیت ها را از راه دور محک بزند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحکیم بنیان خانواده، پادزهرجنگ روایت ها

تحکیم بنیان خانواده، پادزهرجنگ روایت ها