مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مهر 1401 ساعت 16:572022-10-11دانش

قرار گرفتن دانشگاه تبریز در جمع بهترین دانشگاه های کشورهای گروه D8


دانشگاه تبریز در جدیدترین اعلام رتبه بندی دانشگاه های کشورهای گروه D8-2021 از سوی مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، در جمع بهترین دانشگاه ها قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، جلال شیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز اظهار کرد: در آخرین رتبه بندی دانشگاه های کشورهای گروه D8-2021 از سوی مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، دانشگاه تبریز در بین 74 دانشگاه برتر ایران رتبه 14 و در میان 463 دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفته این گروه، رتبه 43 را در بین برترین دانشگاه ها به دست آورده است.

به گفته وی در آخرین رتبه بندی دانشگاه های کشورهای گروه D8، که بر مبنای آمار سال های 2017 تا 2019 استخراج شده است 463 دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفته که ایران با 74 دانشگاه، رتبه دوم را بعد از ترکیه دارد و دانشگاه های علوم پزشکی تهران، دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف با رتبه های 3، 5 و 14 به ترتیب رتبه های اول تا سوم جمهوری اسلامی ایران  را از آن خود کرده اند.

یادآور می شود: معیارهای مورد استفاده در رتبه بندی دانشگاه های کشورهای گروه D8 شامل پژوهش( با بیشترین وزن تاثیر)، نوآوری، آموزش و فعالیت های بین المللی حوزه پژوهش بوده و اطلاعات این رتبه بندی از پایگاه های اطلاعاتی USPTO، WOS، Incites و وب سایت دانشگاه ها و سایر سایت های مرتبط گردآوری شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرار گرفتن دانشگاه تبریز در جمع بهترین دانشگاه های کشورهای گروه D8

قرار گرفتن دانشگاه تبریز در جمع بهترین دانشگاه های کشورهای گروه D8