مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مهر 1401 ساعت 14:172022-10-11سياسي

تأکید ترکمنستان بر رفع موانع حمل و نقل در کشورهای همسایه خزر


معاون نخست وزیر ترکمنستان در امور اقتصادی در نشست کاسپین بر رفع موانع حمل و نقل در کشورهای حاشیه خزر تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، خواجه مراد گلدی مراداف معاون نخست وزیر ترکمنستان در امور اقتصادی در نشست کاسپین بر رفع موانع حمل و نقل در کشورهای حاشیه خزر تأکید کرد.

وی در سخنان  خود خاطرنشان کرد: ایجاد تعامل عملی بین 5 کشور در چارچوب توافقنامه بین کشورهای حاشیه دریای خزر در زمینه حمل و نقل که در آگوست 2018 در آکتائو به امضا رسیده است، حائز اهمیت است.

گلدی مراداف اظهار داشت: این سند اقدامات مشترک در زمینه گسترش همکاری های حمل و نقل چندجانبه، تقویت عملکرد شناسایی و رفع موانع در بخش حمل و نقل و ارتباطات و همچنین افتتاح و توسعه کریدورهای حمل و نقل و لجستیک جدید برای افزایش توان ارتباطی را تنظیم می کند.

معاون نخست وزیر ترکمنستان افزود: امروزه، بخش حمل و نقل در کشور ما بخشی است که به شدت در حال توسعه است و بارقه های امیدوار کننده ای از اقتصاد ملی را نشان می دهد.

کشور ما کریدورهای حمل و نقل و ترانزیتی را در مسیرهای شمال - جنوب و غرب - شرق اجرا می کند و در ایجاد کریدورهای حمل و نقل بین المللی ترکمنستان - آذربایجان - گرجستان - ترکیه، ازبکستان - ترکمنستان - ایران - عمان - قطر و کشورهای  تراسیکا مشارکت فعال دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید ترکمنستان بر رفع موانع حمل و نقل در کشورهای همسایه خزر

تأکید ترکمنستان بر رفع موانع حمل و نقل در کشورهای همسایه خزر