مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مهر 1401 ساعت 12:422022-10-11پزشكي

مهم ترین بیماری قلبی


استاد قلب دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله گفت:مهمترین بیماری قلبی، بیماری های انسداد پیشرفته آنتی اسکلروز عروق است که این پروسه می تواند در عروق اصلی قلب باشد.

- مریم مشکانی، استاد قلب دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که مهمترین بیماری های قلبی چیست؟ ،بیان داشت:بیماری های قلبی انسداد پیشرفته آنتی اسکلروز عروق است که این پروسه می تواند در عروق اصلی قلب باشد، می تواند تمام رگهای قلب و بدن را در برگیرد و کلا بیماری های انسداد عروق کرونر یا بیماری های قلبی و عروقی است که شامل طیفی از درد قفسه سینه شروع می شود و در نهایت ممکن است به سکته قلبی و مرگ منجر شود.

وی ادامه داد: شایع ترین عوامل مرگ و میر در اکثر جوامع به خصوص جامعه ما بیماری های قلب و عروقی هستند و با فاصله از آن، عوامل دیگر مرگ و میر قرار دارند.

این متخصص قلب درباره اینکه آیا سابقه ژنتیکی در بروز بیماری قلبی موثر است؟ ،گفت:ریز فاکتورهای مختلفی دارند و فاکتورهای خطر قلبی متعدد هستند؛ از دیابت، مصرف سیگار، فشار خون، کم تحرکی تا استرسها و یکی از عوامل نیز عامل ژنتیک است.

مشکانی افزود: ممکن است در فردی، پدر، مادر، خواهر و برادر دچار انسداد عروق کرونر شوند که این می تواند به صورت  ژنتیکی باشد و باعث شود افراد دیگری د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین بیماری قلبی

مهم ترین بیماری قلبی