موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - آژانس بين المللي انرژي اتمي - آژانس بين المللي انرژي - انتخابات رياست جمهوري - آژانس بين المللي - پوران كاوه - زمان دربي - محمد الدعايه - جريان هاي افراطي - شهر خودرو مشهد - كريستيانو جيونتولي - زندانيان زن - محمدتقي نظرپور - رييس مركز ملي فرش ايران - خانواده شهداي هسته اي - شهر مريانج - حذف تيم - آزادسازي سواحل مازندران

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مهر 1401 ساعت 12:072022-10-11اقتصادي

از تلاش جوان دامدار برای رونق تولید تا درخواستی برای توجه متولیان


طی این سال ها در قشلاق و مراتع جنگلی اطراف زیرآب و ییلاق آلاشت رشد یافتم و روز به روز علاقه ام به کار کردن در این مسیر بیشتر و بیشتر شد.

از اجدادم یاد گرفتم که به صورت سنتی در این فضا کار کنم ولی با تحصیل در این زمینه دستاوردهای علمی کسب کردم و توانستم موفق به اصلاح نژاد شوم، تا جایی که اصلاح نژاد موجب افزایش شیر هر دام به 20 کیلو در روز شد و بهره وری بالا رفت.

با اصلاح نژاد روی دام های سیمنتال کار می کنم که همین موضوع موجب افزایش بهره روی شد و با تبدیل دامداری از سنتی به صنعتی مشکل خوراک و هزینه ها کمتر شد؛ چرا که مراتع ضعیف شدند و خشکسالی پیش آمد.

زمانی که خواستم دامداری را از سنتی به صنعتی تبدیل کنیم  خودم استرس نداشتم ولی پدرم قبول نمی کرد ولی با پافشاری و توجیه پدرم برنامه های تغدیه ای را عوض کردم.

وقتی پدرم تاثیر اصلاح نژاد را دید اکنون به گفته های من اعتماد کرد و چشم بسته حرف ها و کارهای مرا تأیید می کند.

طی این سال ها تاکنون موفق به گرفتن تسهیلات نشدم، واقعیت این است گرفتن تسهیلات راحت است ولی سود بالایی دریافت می کنند به طوری که دردی دوا نمی کند.

موضوع مهم اینکه باید بدانیم 70 درصد هزینه دامپروری خوراک است و افزایش هزینه نهاده ها چندین برابر شده که آینده مبهمی را برای تولیدکنندگان در این عرصه رقم می زند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از تلاش جوان دامدار برای رونق تولید تا درخواستی برای توجه متولیان

از تلاش جوان دامدار برای رونق تولید تا درخواستی برای توجه متولیان