مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مهر 1401 ساعت 12:022022-10-11سياسي

وظایف متولیان موقوفات در منظر قانون


رییس شعبه حسابرسی اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران وظایف متولیان موقوفات در منظر قانون را جهت اجرای بهتر و امینانه نیات واقفان خیراندیش و آگاهی مردم تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، فرشید علی پور دهکی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نقش بی بدیل متولیان در مدیریت موقوفات و رقبات تحت تولیت ایجاب می نماید تا ضرورت تسلط این اشخاص بر قوانین و مقررات مرتبط با حوزه تحت مدیریت بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: آشنایی به قوانین حوزه تحت مدیریت نه تنها زمینه اداره مطلوب موقوفه را فراهم می نماید، بلکه می تواند بسترساز مدیریت هدفمند برای آینده حوزه مدیریتی نیز باشد.

رییس شعبه حسابرسی تحقیق اوقاف مازندران جایگاه متولی را برآمده از اراده واقف دانسته که علی الاصول در متن وقفنامه تجلی می نماید که تایید و تضمین اداره وقف توسط قانون گذار نسبت به متولی موقوفات، دلالت بر جایگاه قانونی وی دارد.

علی پور دهکی عنوان کرد: شخص متولی که از سوی واقف و یا به حکم قانون تولیت موقوفه را بر عهده خواهد گرفت، در برابر عملکرد خویش در این حوزه نیز باید پاسخگو بوده و اگر دچار تعلل و کوتاهی در مدیریت آن شود به استناد حکم مقرر در تبصره 4 ماده 7 قانون اوقاف ملزم به تادیه حقوق، وجوه، اموال و جبران خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وظایف متولیان موقوفات در منظر قانون

وظایف متولیان موقوفات در منظر قانون